Ακολουθήστε μας

Αγορές μέσω διαδικτύου

Η δυνατότητα για αγορές μέσω διαδικτύου, εντός της διευρυμένης εσωτερικής αγοράς της Ε.Ε. παρέχει άνεση στις αγορές, διευρύνει την δυνατότητα επιλογής και δίνει αξία στα χρήματα των καταναλωτών.

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν δικαιώματα τα οποία προστατεύονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή και Eθνική νομοθεσία για τις καταναλωτικές συμβάσεις που συνάπτονται εξ’αποστάσεως.

Επίσης, κατοχυρώνεται και το δικαίωμα υπαναχώρησης, σε περίπτωση που ο καταναλωτής αλλάξει γνώμη αναφορικά με την αγορά στην οποία προέβη.

Τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή μπορούν να σας παρέχουν συμβουλές και βοήθεια για προβλήματα που ανακύψουν από αγορές μέσω διαδικτύου εντός της Ε.Ε.

Δικαιώματα καταναλωτών βάσει της σχετικής Ευρωπαϊκής νομοθεσίας

Η σχετική Ευρωπαϊκή νομοθεσία καλύπτει εκτός από τις αγορές μέσω διαδικτύου και τις παραγγελίες που υποβάλλονται τηλεφωνικώς ή ταχυδρομικώς.

Τα βασικά δικαιώματα σας ως καταναλωτή, όταν προβαίνετε σε αγορές μέσω του διαδικτύου, βάσει την ισχύουσα Ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι τα ακόλουθα:

Υποβολή Παραπόνου

Δικαιούστε εντός 14 ημερών (η περίοδος αυτή ποικίλει ανά κράτος μέλος) να ακυρώσετε την παραγγελία σας και να την επιστρέψετε στον πωλητή.
Ο πωλητής υποχρεούται να σας επιστρέψει το αντίτιμο της αγοράς σας εντός 14 ημερών. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να επιβαρυνθείτε με τα έξοδα επιστροφής του προϊόντος.

Για κρατήσεις σε ξενοδοχεία, κρατήσεις για ενοικίαση αυτοκινήτου και αεροπορικά εισιτήρια δεν εφαρμόζεται το δικαίωμα υπαναχώρησης.
Το προϊόν πρέπει να παραδοθεί στον αγοραστή εντός 30 ημερών, εκτός διαφορετικής διευθέτησης με τον πωλητή χωρίς μείωση της αξίας του αγαθού. Ο καταναλωτής θα πρέπει να χειρίζεται και να το εξετάζει με τον ίδιο τρόπο με τον οποιο θα του επιτρεπόταν να το πράξει σε κάποιο κατάστημα.

Απάτες

Υπάρχουν πολλών μορφών απάτες – όπως είναι τα λαχεία, οι κληρώσεις και τα επενδυτικά σχέδια.

Πώς να εντοπίστε μία απάτη:
Υπάρχει μια σειρά από στοιχεία για να προσέξετε έαν πέσατε θύμα απάτης:

Ήρθατε σε επικοινωνία ‘ανεπιθύμητα’ μέσω τηλεφώνου, ταχυδρομείου ή e-mail
Η προσφορά είναι πολύ καλή για να είναι αληθινή
Καλείστε να πληρώσετε τα χρήματα εκ των προτέρων ή να αγοράσετε ένα προϊόν, προκειμένου να διεκδικήσετε το βραβείο σας
Υπάρχει μια προθεσμία εντός της οποίας θα πρέπει να διεκδικήσετε το βραβείο σας
Το άτομο που έρχεται σε επικοινωνία μαζί σας είναι υπερβολικά οικείο και φιλικό
Σας γνωστοποιούν ότι έχετε κερδίσει ένα «βραβείο», χωρίς να σας έχει γνωστοποιηθεί προηγουμένως ότι τέθηκε ποτέ αυτός ο διαγωνισμός
Σας ζητούν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού σας, στοιχεία πιστωτικής κάρτας ή άλλες εμπιστευτικές πληροφορίες
Σας πληροφορούν ότι θα πρέπει να κρατήσετε την προσφορά μυστική